Orsova 2002

Related Links
Contact Us
New Page Title

Pentru cei care ashteptau corectura tzin sa anuntz ca am terminat-o!!!!

Ady, 28 septembrie 2002, ora Romaniei 13:25

Jurnal...

29 aprilie 2002. Luni. Practica de pedologie. În mal pamîntos, abrupt, se împrospateaza sectiunea (în plan- patrat). La ieshirea din Orshova, drum de pamânt la dreapta. Soare, cald. Ceasul m-a lasat balta aseara. Nici în reportofon nu am acumulatori încarcatzi. S-au folosit aseara la ascultat muzica, sigur ca nu i-a pus nimeni la încarcat. Sunt putzin suparat pe grup.

Îi spuneam lui Cristi (Buzau) ca am o grupa mica dar nebuna. Îmi zice el "nebuna ca shefu`". M-am suparat putzin dar adevarul pe acolo se afla.

Acum se fac determinari de soluri. A durat ceva timp, Înca nu s-a terminat toata treaba.

Ce-am facut ieri??? Am fost la Bahna (explicatzii ale profesorului Mutihac) shi la Drobeta Turnu Severin (s-a vizitat Muzeul Regiunii Portzile de Fier). Ne-am plimbat prin orash apoi am fost la o bere (eu, Mihai, Marilena, Laurentziu, Andrei, Catalin). Ne-a "gasit" profesorul Sârbu shi ne-a "amenintzat" amical: "Va spun decanului ca atzi baut". S-a dat semnalul de întoarcere la autobuze (eu cu Mihai shi Mari am ajuns ultimii, a stat al doilea autobuz dupa noi; profesorul Cocosh s-a suparat putzin).

A urmat prima masa de la Orshova. Eu am plecat înainte de a se termina împreun cu Claudiu, Cristi, Andrei, Vera, Marieta, Stela, Nicoleta (GL), Ana D. În mica plimbare cu partea de grup am facut câteva poze (într-una le-am surprins pe Stela shi Vera stropindu-se cu apa pe malul Dunarii). Seara am calculat debitul pentru Cerna (masuratorile s-au facut pe 27 aprilie la Pecinishca).

Dupa calcule am citit poeziile lui Cristi (printre care lunga "Geneza") apoi somn. Înainte de somn am ascultat Paradise Lost.

Asta a fost ziua de 28 aprilie 2002.

Ne întoarcem shi la ziua de 27 aprilie. Între 10:00 shi 10:30 s-au facut masuratori pentru calcularea debitului Cernei la Pecinishca. Apoi am mers spre Cascada Vânturatoarea (marcaj cruce roshie, indicator turistic în shosea, 1 orana la cascada, 3-4 ore pâna în creasta Muntzilor Cernei). La Vânturatoarea am terminat primul film. Pe seara am fost în Herculane. Am baut bere shi am mancat mici (am fost la masa cu Ani, Marieta shi doi colegi de la anul III, continuare studii).

Dupa întoarcerea în Orshova am plecat cu Andrei, Laurentziu shi Catalin sa vedem meciul Bacau-Dinamo (culmea a fost ca victoria a fost a moldovenilor, tot barul parea încântat de rezultat, Catalin era încântat de asemenea).

Sa luam shi ziua de 26 aprilie 2002. Am început în Orshova cu Parcul Dragalina unde am primit explicatzii de la profesorul Peptanatu. Apoi cartare shi interviuri cu localnicii (combinat cu barul Dierna). A urmat apoi un film despre trecutul shi prezentul orashului Orshova (eu am dormit în timpul filmului). Înainte de film îmi spune Marieta (cu care am facut cartare) "Nu se vede ca ai baut". Dupa film am refacut cartarea cu Cristi (a plouat atunci, am cartat prin ploaie...).

Pe 26, cred, am fost cu Nicoleta (GL) shi Laurentziu la Mânastirea Sf. Ana (mânastire de maici) situata la capatul drumului care duce la "Casa Alba" (asha este denumita Statziunea de Cercetari Geografice Orshova).

Revenim la prezent, 29 aprilie 2002, acum l-am vazut pe Claudiu cu o broasca tzestoasa în mâna.

Pe 25 aprilie am ajuns la 16:17 cu rapidul. Ne-am cazat; eu am urcat cu greu bagajul de la autobuz pâna la statziune. Apoi am bântuit prin orash. Noaptea am fost sa-i preluam shi pe ceilaltzi (eu cu Andrei; au stat un timp shi Cristi cu Laurentziu). Târziu în noapte grupul nostru aproape s-a întregit. S-a sosit noaptea în doua etape, întâi Claudiu apoi restul lumii. Grupul care a venit cu personalul era foarte bine dispus. Nu s-a putut dormi aproape toata noaptea (pe mine nu m-a deranjat, pot spune ca este una din noptzile placute pe care nu le voi uita). În dimineatza de 26 a sosit shi Mihai din Giurgiu.

Revenim la 29 aprilie. Credeam ca ma voi odihni la Orshova, în schimb nu am dormit sanatos nici o noapte. Constat din nou ca nu sunt om de grup. Acum stau lânga cei de la anul II care asculta explicatzii de geomorfologie de la profesorul Bogdan Mihai. Scriu, grupa mea este la câteva zeci de metri mai jos. Stau pe pajishte, la soare. Îmi place...

Odata întors în Bucureshti, scriu pe 2 mai 2002 noi pagini de jurnal. Ieri dupa prânz am ajuns în Bucureshti. Pe tren am fost cu Catalin, Cristi, Laurentziu shi Andrei. O alta grupa a plecat cu autocarul pe 30 aprilie, seara (Nicoleta B., Gabi, Mihai, Leo, Marilena). Restul au plecat dupa mine (Ani, Claudiu, Adi C., Nico GL, Vera, Marieta, Ana D.).

Pe 29 aprilie am fost în Cheile Tesnei. Vipere, ratacirea cu Nico B, întârziere cu 30 minute la autobuz (profesorul Sârbu nu ne-a reproshat nimic, Nico se gândea la explicatzia pe care o vom da).

Momente placute cu Cristina din Câmpina (Cristi mi-a dat detaliile, pentru mine ramânea "tipa cu lentile verzi"). A fost al doilea moment de dans dupa Florentza 1995 (iunie, înainte de bac...).

Pe 30 aprilie 2002 am facut meteorologie cu profesorul Boiangiu apoi am fost cu vaporul pe Cazanele Dunarii. A urmat o nou portzie de meteorologie shi apoi profesorul Sârbu a anuntzat plecarea. Dupa anuntz am fost la Mânastirea Sf. Ana (de data asta a fost shi Cristi).

Despartzirea a fost trista, la 11 noaptea îi spuneam Nicoletei B ca voi plânge probabil. Îmi pare rau ca ne-am despartzit atât de repede. Cu grupul ultim despartzirea a fost ushoara. Pâna sa plecam noi, totzi am fost "botezatzi". Singura care a parut suprata pe mine a fost Vera.

!!! CE URMEAZA NU FACE PARTE DIN JURNAL!!!

Imi povestea Cristi in legatura cu plecarea noastra din Orshova... Am plecat din SCG eu cu Andrei, Laurentziu, Catalin. Cristi a ramas putzin in urma. A avut impresia ca ne-am ascuns dupa un tufish din apropiere (se sesiza mishcare acolo) asha ca a dat cu pietre in acel tufish. Apoi ne-a ajuns din urma alergand...     (amintiri 25 septembrie 2002)